מחשוב הענן מוצג בעולם כנושא חם וכמילה אחרונה בתחום המחשוב. אולם מסתבר שהטכנולוגיה המובילה את הנושא הזה פותחה כבר לפני עשרות שנים. כבר אז אפשר היה לעבוד ממכשירי קצה, נכון – הרבה פחות מתקדמים ממה שאנו מכירים היום, על תוכנות ומידע שכלל לא הותקן או אוחסן בהם אלא על שרת מרכזי חזק שעשה את העבודה עבור כולם.

אז מה השתנה? מה פתאום הטכנולוגיה צצה לה שוב וכבשה בסערה את השוק?
מכיוון שבעבר קווי התקשורת לא אפשרו העברת מידע רב בזמן קצר, וטכנולוגית אכסון ריכוזי של מידע היתה הרבה פחות מפותחת והרבה יותר יקרה מהיום, נטה השוק לכיוון של המחשב האישי הידוע היום כ PC. מחשב זה כלל אמצעי אכסון זולים יחסית, שהיו מותקנים בו והסתמך פחות על תקשורת עם מחשבים אחרים. ככל שה PC תפס יותר נפח שוק קטן הצורך בטכנולוגיה של המחשב המרכזי. עם זאת ניתן היה למצוא טכנולוגיה כזאת בארגונים גדולים שישבו במיקום אחד ולא נדרשו לתקשר עם מקומות מרוחקים ולכן הסתפקו ברשתות תקשורת מקומיות.
בשנים האחרונות אירעו מספר שינויים ששינו את המאזן והחזירו את השרת המרכזי לתמונה. השינוי הראשון היה התפתחות האינטרנט שאפשרה רישות קל ונוח של כל מכשיר קצה כמעט בכל מקום בעולם. רוחב הפס ההולך ועולה של רשת זאת אפשר העברת כמויות מידע אדירות בזמנים הולכים ומתקצרים. השינוי השני היה פיתוח מואץ את אמצעי האכסון ריכוזיים תוך ירידה מתמדת בעלויות שלהם. תופעה זו אפשרה מאגרי מידע אדירים ומהירים שמסוגלים לתת מענה לכל צורך.

שינוי עיקרי נוסף שהשפיע על התהליך היה הרחבת קשת מכשירי הקצה. אם פעם היה רק מחשב שולחני נוספו לו המחשב הנייד, הטבלט ומגוון של מכשירים סלולריים המחוברים בשלל טכנולוגיות שונות לאינטרנט ללא הפסקה. תופעה זו יצרה שינוי בתרבות הצריכה אצל הצרכנים. הם התרגלו לצרוך ולהשתמש במידע במגוון צורות בכל מקום ובכל זמן. כך לפתע מצפה איש המכירות לראות את נתוני הלקוחות עליהם הוא אחראי לא רק כשהוא נמצא במשרד אלא גם כשהוא בדרך לפגישה ובעל העסק מצפה לראות את מצב המכירות גם כשהוא במהלך נסיעה לחול.
לפתע הרעיון ששרת מרכזי ייתן מענה לכל הצרכים נשמע טוב. אפילו הגיוני מאוד. כוח העיבוד שלו גדול. מאגר המידע שלו אינו מוגבל ביחס לזה של מכשירי הקצה שנמצאים בשטח ורובם פועלים על סוללה ואינם מחוברים לחשמל, כך שעיבוד הנתונים במקום אחר גם חוסך להם באנרגיה רבה. מכיוון שיש רצון לשתף מידע בזמן אמת עם אנשים אחרים המחוברים לרשת, הגיוני יותר להעלות את המידע למקום מרכזי ומשם למוסרו לכל מי שצריך אותו. השרת מהיר מאוד וגם אם הוא מטפל ב"לקוחות" רבים בו זמנית אך אחד לא שם לב. פסי התקשורת רחבים ומהירים העברת המידע מתבצע כהרף עיין והמשמש כמעט לא "יודע" שהמידע הגיע ממקום "אחר".

בקיצור מהפך.
פתאום קרנו של המחשב הנייד ירדה. זה לא שכבר לא צריך אותו. אבל לא חייבים אותו על מנת לעבוד בצורה נוחה. תופעה זו הולכת ומתגברת ואם נוסיף, למשל בתחום העסקי, את העובדה שכאשר צורכים את שירות והמידע מהענן לא אין צורך לרכוש או להתקין דבר אז אין ספק שנוצרת נטייה גוברת והולכת לכיוון ענן המחשוב.

לקוחות מספרים

B-Oz פורטל אקסטרים | חגית עוז

בשנת 2014 אני כל כך מאושרת ובמיוחד בעיתוי הנכון שפגשתי את חברת WEBOX אשר ליוותה אותי מהיום הראשון בתהליך בהמון סבלנות ובניסיון להבין את צרכי העסק ובסופו של יום להתאים עבורי את האדם הנכון, תומר צפלר שפיתח והתאים עבורי את המערכת בהתאם לצרכים המדוייקים.
כיום מערכת ה- CRM של מייקרוספוט דיינמיקס פועלת מעבר לכל ציפיותי!
מעבר לכך חשוב לי לציין כי כל מייל או טלפון עבור תקלה או בעיה אחרת מקבלת התייחסות בהקדם ומטופלת,
ממליצה בחום לכל אחד ואחת לקבל את שירותיו של WEBOX

בברכה,
חגית עוז
www.B-Oz.co.il

עפר פלאוט | מנכ"ל אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ

לכבוד צוות Webox רציתי לומר תודה

בעזרת השירות של Webox ומקצועיות והגמישות המאפיינת אותו, יכולתי להתאים את השירות למספר המשתמשים שהייתי גם בתקופות לחץ של עבודה. השמירה על קידמה בציוד ובתשתית, מאפשרים לעבוד במהירות גבוהה. והשירות המצוין של מרכז התמיכה, בהחלט ראוי לציוד. לבעלי עסקים שמתלבטים – אין מה להתלבט. פשוט ללכת קדימה עם Webox ותקבלו בדיוק את מה שנדרש לכם כדי להצליח.

כל הכבוד – אתם דוגמה ומופת נדירים בארצנו.

הומלנד - בית ממכר נכסים

לחברת וובוקס היקרים,
תודה רבה על השירות המקצועי
הטיפול האדיב והזמינות המהירה לכל בעיה.
תודה מיוחד לכל הצוות המקסים שתמיד נכונים לסייע ברמה הגבוהה ביותר!

בברכה,
חברת Homeland

X