מאמרים


ההחלטה להטמיע בארגון מערכת ניהול קשרי לקוחות מתקדמת, דוגמת Dynamics CRM, הינה החלטה שנועדה לשרת את העסק לטווח ארוך ושנים רבות. בפעולה זו מושקעים זמן ומאמץ לא מבוטלים שמקדמים את הארגון על ידי ניצול יכולות רבות הטמונות במערכת.
head-picעם זאת מסתבר שבמקרים רבים, לאורך תקופה ארוכה של שימוש במערכת (לעיתים חודשים ולרוב לאחר כמה שנים), מתרחשת תופעה של "שכחה ארגונית" הגורמת לעסק להכיר ולנצל הרבה פחות ממגוון האפשרויות הטמון במערכת.
מטבע הדברים, כוח האדם בחברה משתנה, ופעמים רבות העובדים החדשים המשתמשים במערכת אינם עוברים הדרכת שימוש נאותה, ובכך הארגון מפספס את מימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בה. לעיתים תופעה זו חוזרת ונשנית ואז השימוש במערכת הולך ונשחק עד לרמה בה כבר לא ברור לעובדים בכלל למה המערכת בכלל בשימוש ומה ניתן להפיק ממנה, ומתייחסים אליה כאל מטרד.

בחודשים האחרונים הנושא צף ביתר שאת בהדרכות החודשיות אותן אנו מבצעים במסגרת Webox Academy ללקוחות ולשותפים העסקיים. לאור זאת, ראינו לנכון להביא לתשומת ליבכם כמה תכונות ייחודיות המגיעות בצורה מובנית במערכת Dynamics CRM שחשוב שתכירו על מנת למנוע תופעות חוסר רציפות ושחיקה מהסוגים המתוארים לעיל.

מעוניינים ללמוד עוד? הירשמו להדרכות Webox Academy

feature11לאחרונה אחד מלקוחותינו חווה מתקפה של תוכנת כופר נפוצה ומסוכנת בשם Locky. בפעולה משותפת של וובוקס ושותף ה-IT המטפל בלקוח, עודד ליברמן מחברת "נט סיסטמס", הצלחנו לשחזור את המידע של הלקוח במהירות ולמנוע מצב שבו היה נדרש לשלם כסף רב לפורצים.

כפי שחלקכם כבר מכירים, פריצה באמצעות תוכנת כופר יוצרת מצב שבו קבציו של העסק מוצפנים על ידי האקרים והוא נדרש לשלם כופר על מנת לקבל בחזרה את הגישה למידע. תוכנת Locky מגיעה לרוב דרך הודעת אימייל נגועה הכוללת קובץ מצורף, כאשר עם הפעלתו ננעלים הקבצים במחשב, בעיקר קבצי וורד ואקסל, PDF ותמונות, ונדרש מפתח הצפנה ייחודי המצוי בידי הפורצים על מנת לשחררם.

המשתמש במחשב מתוודע לנושא כאשר רקע שולחן העבודה שלו מתחלף לפתע לתמונה המציגה את דבר הפריצה וכן את הפעולות שיש לבצע על מנת להעביר כסף לפורצים ולשחרר את הקבצים.

the-basic-pipeline-managementלפני זמן מה אחד מלקוחותינו שיתף אותנו בתובנה שלו, לפיה הלידים שהוא מקבל מקמפיין הפייסבוק שלו אינם איכותיים, ולכן מיהר לשחרר הנחיה להעביר את תקציב הפרסום מפייסבוק למקור אחר. מאוחר יותר, בחקירה שבוצעה על ידי חברת פרומו המתמחה בנושא, התברר שבאותו חודש ערוץ הפייסבוק הכניס כמעט פי 10 מהכסף שהושקע בו.

כמובן שההנחיה להעברת התקציב מפייסבוק בוטלה מייד.
איך תקלה כזאת קרתה?

מסתבר שמעט מאוד בעלי עסקים או מנהלי שיווק יכולים באמת לומר האם התקציב שהם מוציאים על שיווק בחודש משתלם.

וכאן מגיע הטיפ המנצח: כדי לראות ולדעת שאתם מחזירים את ההשקעה עליכם לעבוד בשיטת "הפרד ומשול" - להיות מסוגל לקבל נתוני החזר השקעה עבור כל ערוץ פרסומי בנפרד: גוגל, פייסבוק, רדיו, שיווק בדוא"ל, תכניות שותפים, ועוד. בשביל זה אנו צריכים להיות מסוגלים לנתח ולבודד את נתון החזר ההשקעה ביחס לכל מקור הגעה של פניות.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות משפך מכירות (Sales Pipeline) של מערכת CRM, אשר מסוגלת לקלוט לידים, במקרים רבים בצורה אוטומטית ישירות מהמקור, ולספר לנו מה אנשי המכירות הצליחו לעשות עם אותן הזדמנויות מכירה.

b-ozשמי חגית עוז בעלת פורטל האקסטרים B-Oz המציג, משווק ומוכר את כל פעילויות הספורט אתגרי בישראל באוויר, ים וביבשה החל ממתנות , טיולים , אטרקציות, קורסים מקצועיים, קייטנות והפקות אירועי ספורט למגזר הפרטי והעסקי.
B-Oz הוקמה בשנת 2009 ועד שנת 2014 עבדה ללא כל מערכת CRM.

בשנת 2014 אני כל כך מאושרת ובמיוחד בעיתוי הנכון שפגשתי את חברת WEBOX אשר ליוותה אותי מהיום הראשון בתהליך עם המון סבלנות ובניסיון להבין את צרכי העסק ובסופו של יום להתאים עבורי את האדם הנכון, תומר צפלר שפיתח והתאים עבורי את המערכת בהתאם לצרכים המדוייקים. 

כיום מערכת Dynamics CRM בענן של WEBOX פועלת מעבר לכל ציפיותי!
לפני כן היו לי המון חששות כי כיום העסק מונה מעל 100 ספקים ומוכר מעל כ- 500 מוצרים המשוייכים כל אחד לספק אחר ולכן הדבר בהחלט נעשה מורכב ולא בריא עבור העסק וכיום אני מברכת על כך שאכן WEBOX גרמה לכך שכיום העסק מתנהל בצורה הטובה ביותר.
המערכת מייעלת כיום את כל העסק ודוחפת אותו קדימה לשלב הבא.

hagitאנו כיום כ- 3 נציגי מכירות ולפני קבלת נציגים נוספים, כולם מאושרים לעבוד עם המערכת ומברכים עליה, ההזמנות נקלטות בצורה מהירה ועוברות מידית ללקוח ולספק ללא כל עבודה כפולה.
מעבר לכך חשוב לי לציין כי כל מייל או טלפון עבור תקלה או בעיה אחרת מקבלת התייחסות בהקדם ומטופלת,
ממליצה בחום לכל אחד ואחת לקבל את שירותיו של WEBOX
בברכה,
חגית עוז
www.B-Oz.co.il

head-picמאת: גיא יורש, מנהל תכנית השותפים בוובוקס

מדי יום אני משוחח עם לקוחות שונים אשר זקוקים למערכות לניהול קשרי לקוחות, מלאי, הנהלת חשבונות ,מידע וכדומה. אותם לקוחות מעוניינים להתחיל בתהליך של בחינת מערכת והטמעה שלה, אך אינם בהכרח יודעים כיצד לגשת לנושא ואיך להתחיל. טעות נפוצה היא להתחיל את התהליך בבחירת הפלטפורמה. לדוגמה בעל העסק בוחר מערכת CRM כלשהי עליה שמע, כאשר בפועל התהליך צריך בכלל להתחיל באפיון צרכים, ציפיות ודרישות, ורק בהתאם להגדרות שנגזרות מתהליך זה תיבחר הפלטפורמה המתאימה.

מאחר ווובוקס היא אחת החברות בעלת הניסיון הרב ביותר בארץ בהטמעת מערכות ניהול מורכבות בעסקים ובליווי תהליכים מסוג זה יחד איתכם, השותפים שלנו, ראינו לנכון לשתף אתכם בתובנות שרכשנו לאורך השנים בנוגע לתהליך זה – נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון כבר בתקשורת הראשונית עם הלקוח, ויכולות אף לעזור לטפל בהתנגדויות בהמשך הטמעת המערכת ואף לסייע במכירתה.

במאמר זה אגע בשלבים הראשונים ובפעולות המומלצות בתחילת הדרך להטמעת מערכת בארגון ואדגים כל אחד מהם באמצעות פרויקט מוצלח ומעניין שביצענו לאחרונה - הטמעת מערכת Dynamics CRM באחד מגני האירועים האיכותיים באזור המרכז – "הבאר של סבא".
מטרתי להציג בפניכם את אבני הדרך הראשונות על מנת לקדם תהליכים מורכבים מסוג זה.

X