טיפים

איך נעקוב אחרי השלבים השונים שלקוחותינו נמצאים בהם בתהליך המכירה? מדובר בעיקר באתגר ניהולי!

בואו ניקח מקרה לדוגמא.

עסק מעוניין לרכוש תוכנת הנהלת חשבונות חדשה. הוא מתחיל בחיפוש בגוגל, מתייעץ עם חברים ופונה לכמה חברות. לאחר מכן מתקיימות כמה פגישות, גרסת התנסות או מערכת דמו, פגישה נוספת, כמה שיחות טלפון, הדרכה על המערכת - יכולים לעבור כמה שבועות טובים עד שזה מבשיל למכירה.

עכשיו נסתכל על זה מהצד של איש המכירות של התוכנה

לאיש המכירות מספר לקוחות פוטנציאלים שונים בתהליך - כל אחד מהם נמצא בשלב שונה. עם לקוח אחד התקיימה רק שיחה ראשונית, לקוח אחר מחכה להדגמה, לקוח שלישי מחכה להצעת מחיר וכן הלאה.

כמובן שאיש המכירות שלכם מתמודד עם הרבה יותר משלושה לקוחות במקביל. אז איך הוא יכול להישאר בשליטה על כל תהליכי המכירה השונים שהוא מנהל?

ניהול קריאות שירות הוא קודם כל אתגר ניהולי - הצורך באחזור נתוני הלקוח, תיעוד הפנייה, פתיחת קריאה, תזכורות עתידיות, תכנון לוחות שנה ועוד - המון פעולות שצריכות להתרחש במהירות וביעילות - ככה תעשו את זה נכון

מי מאיתנו לא היה בסרט הזה? מתקשרים למוקד שירות בשל בעיה או צורך שעלה. הנציג בטלפון מאמת פרטים, ואז אנו ממתינים שיעלו לו במחשב, ואז ממתינים שוב כי הוא לא רואה ופותח מערכת אחרת, ובינתיים עברו כבר כמה דקות טובות ועדיין לא הסברנו אפילו מדוע התקשרנו.

מבחינתך כספק שירות - קריאת שירות היא מפגש עם לקוח אשר נמצא במצוקה כלשהי, וככל שהשירות שיקבל יהיה מהיר ויעיל יותר נשמור על שביעות רצון גבוהה של הלקוח ונכונות להמשיך את השירות לאורך זמן.

מציאות העבודה שלנו רוויה בנתונים מספריים, דוחות, שמות, לקוחות, מה לא. מערכת ה-CRM נותנת לנו פתרון לצרכים השוטפים, אבל לפעמים אנחנו צריכים להפיק דוח נקודתי, על פילוח מאוד מסויים - ואז אקסל דינמי שמחובר ל-CRM יעשה את העבודה!

אחד היתרונות הבולטים ביותר של מערכת Dynamics CRM הוא שהיא מתקשרת בצורה נפלאה עם מוצרי מיקרוסופט נוספים - הבולט שבהם הוא תכונות אופיס

X